Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η προβληματική σε σχέση με την επί του πλοίου οργάνωση του "δωματίου ασφαλείας"


Ικανοποιητικές ποσότητες ύδατος άκρως απαραίτητες τόσο για λόγους επιβίωσης όσο και ψυχολογικούς.


Είναι γνωστόν ότι η εγκληματικότητα η οποία στοχεύει τις θαλάσσιες μεταφορές 

αποτελεί μια εκ των ισχυροτέρων απειλών που καλούνται να διαχειρισθούν κατά

πρώτο λόγο τα πληρώματα ενώ ακολουθεί το ναυτιλιακό γραφείο με τις τοπικές αρχές 

αν υφίστανται αρχές, εν τέλει η διεθνής κοινότητα μέσω μηχανισμών οι οποίοι 

περιλαμβάνουν και στρατιωτικά εργαλεία ειδικά στις περιπτώσεις και περιοχές 

εκείνες όπου έχει καταλυθεί η έννοια τους κράτους η δεν υφίσταται κρατική εποπτεία- 

κυριότητα λόγω της θέσεως της περιοχής στον παγκόσμιο Άτλαντα.
Σε κάθε περίπτωση και αναλόγως της υφής της εγκληματικής απειλής, το πλήρωμα είναι υποχρεωμένο να διασφαλίσει πρωτίστως την σωματική του ακεραιότητα αποφεύγοντας την εκ του σύνεγγυς επαφή / σύγκρουση με την εγκληματική πηγή.
Κατά καιρούς έχουν προταθεί διάφορες τακτικές και διαδικασίες για την πρόληψη και αποτροπή εγκληματικών ενεργειών οι οποίες κατά κοινή ομολογία λειτούργησαν και λειτουργούν ικανοποιητικά με την προϋπόθεση της επαρκούς ευαισθητοποίησης και εγρήγορσης του πληρώματος.
Η ανωτέρω διαπίστωση αφορά κυρίως εγκληματικές απειλές οι οποίες εκπορεύονται από μεμονωμένα άτομα και αφορούν την αφαίρεση υλικών του πλοίου καθώς και των προσωπικών ειδών του πληρώματος.
Αντιθέτως, οι επιθέσεις από οργανωμένες ομάδες με βαρύ οπλισμό και αχαλιναγώγητη ψυχολογική διάθεση, δεν μπορούν να αντιμετωπισθούν με παθητικό τρόπο αλλά απαιτούν ανάλογα μέσα και ψυχολογία της απειλής.
Ομοίως και στην περίπτωση αυτή έχουν προταθεί και υιοθετηθεί διάφορες ενεργητικές και παθητικές τακτικές και διαδικασίες με τις πλέον γνωστές αυτής της ένοπλης συνοδευτικής ομάδος και του δωματίου ασφαλείας.
Αμφότερες, οι δύο ανωτέρω, εμφανίζουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.
Ας δούμε μερικά εξ αυτών.
Οι ένοπλες συνοδευτικές ομάδες ισοσκελίζουν το αμυντικό ισοζύγιο του πλοίου έναντι οργανωμένων και οπλισμένων εγκληματικών ομάδων εφόσον αυτές, οι εγκληματικές, δεν φέρουν "αυτοπροωθούμενα εκρηκτικά πυρομαχικά" και δεν υπάρχει σχεδιασμός "πάση θυσία κατάληψης του πλοίου".
Ενώ η ποιότητα του προσωπικού το οποίο συμμετέχει στην ομάδα συνοδείας καθορίζει σε μεγάλο βαθμό το αποτέλεσμα της αντιπαράθεσης, το νομοθετικό πλαίσιο μέσα στο οποίο καλείται να λειτουργήσει η ένοπλη συνοδεία μάλλον θυματοποιεί τον θύτη, δημιουργώντας επιχειρησιακά και τακτικά κενά.
Σε ότι αφορά το δωμάτιο ασφαλείας εδώ τα πράγματα είναι ακόμη δυσκολότερα αφού ο τομέας του πλοίου ο οποίος "εκ συνηθείας" χρησιμοποιείται για την προστασία του πληρώματος, δεν το εξασφαλίζει παρά και μόνο από χαμηλής έντασης εγκληματικές ενέργειες αφήνοντας το ευάλωτο σε πλέον οργανωμένες επιθέσεις συνυπολογιζομένης της τρομοκρατίας και του κινδύνου από τα επονομαζόμενα ως "ύφαλα όπλα".
Η χρήση αυτού του τομέα των πλοίων ως δωμάτιο ασφαλείας, καταχρηστικώς ως CITADEL, για να λειτουργήσει ικανοποιητικά και για συγκεκριμένες εγκληματικές απειλές και κινδύνους, προϋποθέτει την "δυνατότητα διατήρησης της ζωής" για σεβαστό χρονικό διάστημα κάτι το οποίο δεν είναι εφικτό για όλες τις υφιστάμενες διαστάσεις πλοίων.
Προβλήματα τα οποία ανακύπτουν λόγω της αλλοίωσης του εισπνεόμενου αέρα, της αδυναμίας εικόνας από το υπόλοιπον του πλοίου και επομένως της εξέλιξης ή υποχώρησης της εγκληματικής ενέργειας, η μείωση της ψυχοπνευματικής ισορροπίας εκάστου μέλους του πληρώματος, απαιτούν την εκ των προτέρων προετοιμασία του δωματίου ασφαλείας με υλικά και μέσα τα οποία να μπορούν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες επιβίωσης με ταυτόχρονη εξύψωση του αισθήματος ασφαλείας.
Ένα βασικό πρόβλημα το οποίο απαιτεί λεπτό χειρισμό είναι το πώς θα διαπιστωθεί η αποχώρηση ή παραμονή της εγκληματικής ομάδος επί του πλοίου όταν αυτό δεν είναι σε γεωγραφική θέση ευκόλως προσβάσιμη από αστυνομικό-στρατιωτικές ομάδες επέμβασης.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω...

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλ...

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. ...