Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Regional cooperation key to African maritime security, says maritime safety boss

An armed security officer stands guard as the Ukrainian ship MV Faina is anchored at the port of Mombasa, 500 km (310 miles) from Nairobi, February 12, 2009. The Ukrainian ship laden with tanks and freed by Somali pirates after a five-month hijack approached port in Kenya on Thursday with debate still ranging over ownership of the sensitive military cargo. REUTERS/Presidential Press Service/Pool/Mykhailo Markiv (KENYA)

Director General of the Nigerian Maritime Administration and Safety Agency, (NIMASA) Dr. Dakuku Peterside has stressed that regional cooperation is key to the safety and security of inbound and outbound goods and services to Africa through the seas.
Peterside who said this while speaking at a technical workshop on Prospects, Challenges and Opportunities for Regional Collaboration at the sidelines of the just concluded Offshore Technology Conference (OTC) in Houston Texas, in the United States of America, equally noted that the development of the maritime sector on the African continent is hinged on regional cooperation.
He further assured the select international stakeholders of a renewed effort to enhance safety and security in the Gulf of Guinea based on sustainable regional cooperation, according to a statement issued by the Head of Corporate & Strategic Communications of NIMASA, Mr Isichei Osamgbi.
The NIMASA DG who was represented by the Agency’s Executive Director Operations, Engineer Rotimi Fashakin said that efforts at regional collaboration have led to signing of a Memorandum of Understanding with the Ghanaian Maritime Administration amongst others. He added that Africa particularly the Sub-Saharan region of the continent stands to benefit from regional cooperation as this will enhance participation in international shipping thus reversing the current trend of the region having only an insignificant part of international cargo freight.
He noted that the Federal Government of Nigeria supports regional integration as demonstrated with the approved Integrated National Security Strategy (INSS) for the Nigerian maritime sector which is designed to be implemented in collaboration with other countries in the Gulf of Guinea (GoG).
“The oil & Gas industry needs the maritime sector, particularly shipping, which is international in nature for it to thrive. The fact that shipping is international in nature makes collaboration particularly at the regional level inevitable. This will serve as a catalyst for growth in the industry and we at NIMASA have recognized this fact, thus our numerous collaborative efforts which have begun to yield fruits” He said.
The NIMASA DG informed the stakeholders that NIMASA has established a command and control centre for enhanced situation awareness, response capability, law enforcement and regional cooperation amongst others, all geared towards an enhanced water security and by extension, the entire region.
Dr. Peterside who is the current Chairman of the Association of African Maritime Administrations (AAMA) also assured the international community that NIMASA will continue to collaborate with other countries in sub Saharan Africa and beyond in order to realize its vision of a prosperous maritime sector in Nigeria and the West and Central African Sub-Region.
While calling for continuous collaboration amongst partners across continents, the NIMASA DG noted that improved profiling and information sharing on maritime criminality and illegality, enhanced maritime domain awareness and surface to air patrol capabilities, functional legal framework, integration of national inter-agency efforts, amongst others are factors that can help bring solutions to the issues related to insecurity in the maritime domain

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω την μετάφραση για τους αναγνώστες για  να ξεσκονίσουν επί τη ευκαιρί

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλανδι

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. Specifications GENERAL Unit name