Η απόφαση
των ΗΠΑ να επιβάλλει κυρώσεις στο Ιράν
δεν άφησε ανεπηρέαστο τον κλάδο των
μεταφορών.
Είκοσι τον
αριθμό VLCC κινδυνεύουν πλέον να μείνουν
χωρίς φορτίο ενώ την ίδια στιγμή το
πρώτο φορτίο ηλιόσπορου από την Μογγολία
έφτασε στο Ιράν σιδηροδρομικώς!
Πρόκειται
για ένα φορτίο ηλιόσπορου το οποίο μέσω
Καζακστάν και Τουρκμενιστάν έφτασε στην
Τεχεράνη διανύοντας μια απόσταση 8.350
χλμ σε 15 ημέρες ... είκοσι ημέρες συντομότερα
από ότι απαιτεί η θαλάσσια διαδρομή.
Οι εξαγωγές
ηλιόσπορου από την Μογγολία αγγίζουν
τα $420εκ ετησίως και το 90% της παραγωγής
πηγαίνει σε Μέση Ανατολή, Ευρώπη και
την αγορά των ΗΠΑ.
Αν και είναι
αρκετά νωρίς να εκτιμήσουμε τις επιπτώσεις
από την επιβολή κυρώσεων
προς το Ιράν, εν τούτοις και ειδικά η
χρήση του σιδηροδρόμου από την Κίνα
προς την Αραβική Θάλασσα πρέπει να τύχει
προσοχής.
Μπορούμε να
πούμε ότι ο σιδηρόδρομος θα μας απασχολήσει
αρκετά στο προσεχές μέλλον αφού βλέπουμε
ότι επηρεάζει συσχετισμούς και ισορροπίες
ακόμα και σε επίπεδο εξαγγελίας.
Το είδαμε με
την επίσπευση των εργασιών διεύρυνσης
της διώρυγας του Σουέζ, με την επιχειρούμενη
παράκαμψη του Βοσπόρου και φυσικά με
την γραμμή Βιέννης -Ιαπωνίας.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου