Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πτώση ελικοπτέρου στα Πιέρια, η ώρα της διερεύνησης






Η πτώση του ελικοπτέρου στον ορεινό όγκο των Πιερίων σήμερα 19/04/2017 βύθισε στο πένθος την Ελληνική κοινωνία.

Τέσσερα στελέχη του Ελληνικού στρατού, μεταξύ των οποίων και ένας φέρων τον βαθμό του υποστρατήγου έχασαν την ζωή τους ενώ ένα πέμπτο στέλεχος διεσώθη με μυοσκελετικά τραύματα.

Προσπερνώντας το συναισθηματικό της απώλειας προσωπικού και υλικού, πρωτίστως του προσωπικού και μέχρι την έκδοση του πορίσματος από την επιτροπή διερεύνησης αεροπορικών ατυχημάτων θα παραθέσουμε μια σειρά ερωτημάτων στα οποία απαιτούνται απαντήσεις.

Λόγω του ότι τα στρατιωτικά πτητικά μέσα και ειδικά τα παλαιότερης τεχνολογίας και εποχής δεν διαθέτουν σύστημα καταγραφής δεδομένων πτήσης, τα ερωτηματολόγια τα οποία συντάσσονται σε αυτές τις περιπτώσεις και η συμπλήρωση τους με όσο το δυνατόν ακριβέστερα στοιχεία αποκτούν ιδιαίτερη αξία και σημασία.

Τα ερωτηματολόγια αυτά έχουν μια πολλαπλή προσωπικότητα και καλούνται να αντιληφθούν το γεγονός σφαιρικά, το δυνατόν, έτσι ώστε να επακολουθήσει η ερμηνεία του και οι πρόνοιες που πρέπει να ληφθούν για να αποφευχθεί επανάληψη στο μέλλον.

Μερικές χαρακτηριστικές ερωτήσεις που συναντάμε στην διερεύνηση ατυχημάτων είναι και οι παρακάτω.

Human violations
Human error

Structural failures

Technical failure of machinery/equipment
Failure of propulsion machinery
Failure of essential auxiliary machinery
Failure of navigation equipment
Failure of communication equipment
Design errors,insufficient stability
Failure of lifesavings appliances

Navigation infrastructure
Failures in aids to navigation
Inaccurate charts

Violations -deliberate decisions to act against rule or plan.
Routine-cutting corners
Thrill seeking to alleviate boredom

Error in judgement
Inappropriate choice of route

Αυτό είναι ένα μικρό δείγμα κλασσικών ερωτήσεων τα οποία καλείται να διερευνήσει και απαντήσει η επιτροπή, ένα έργο καθόλου απλό και εύκολο.
Μόνο θετικό σημείο και στοιχείο η ύπαρξη μάρτυρα, η οποία έζησε το ατύχημα αλλά και το προηγηθέν αυτού σκηνικό και η οποία θα κληθεί να ρίξει φως στο δυστύχημα.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω την μετάφραση για τους αναγνώστες για  να ξεσκονίσουν επί τη ευκαιρί

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλανδι

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. Specifications GENERAL Unit name