Λιμένας, είναι μια επιτυχώς επιλεγμένη και καλώς προετοιμασμένη τοποθεσία η οποία προσβλέπει στα πλαίσια του τοπικού και διεθνούς εμπορικού ανταγωνισμού να πετύχει τον ελάχιστο TURN AROUND TIME για κάθε πλοίο που τον επισκέπτεται χωρίς να διακυβεύεται το SAFETY και το SECURITY του πλοίου.
To
πλοίο, ώς βασικός πελάτης μιας λιμενικής
περιοχής- εγκατάστασης, αναμένει εξ
αυτής τον μέγιστο βαθμό εξυπηρέτησης
και ασφάλειας αφού τόσο η λιμενική
περιοχή/εγκατάσταση όσο και το πλοίο
μπορεί να συνιστούν "στόχο"
προεπιλεγμένο ή ευκαιρίας.
Ο
λιμένας, πέραν της οποίας τεχνοκρατικής
διάστασης και ερμηνείας μπορεί να του
αποδοθεί αποτελεί επίσης πεδίο κοινωνικής
δραστηριότητας, θεμιτής ή αθέμιτης
καθώς και τοπίο ενδοκρατικού και
διακρατικού ανταγωνισμού - σύγκρουσης.
Σε ένα άκρως ρευστό παγκόσμιο περιβάλλον
του οποίου ο ανθρώπινος πληθυσμός
εμφανίζει την τάση της "Παρακτιοποίησης",
τόσο η κατασκευή νέων λιμενικών
εγκαταστάσεων όσο και η διατήρηση -
αναβάθμιση των υπαρχόντων, θα πρέπει
να λαμβάνει σοβαρά υπόψη την μεταβλητή
της Ασφάλειας.
Η
γραμμική ερμηνεία του δίπτυχου "Απειλή-
Αντιμετώπιση" μπορεί σε κάποιες
περιπτώσεις να έχει μια επιστημονική
υπόσταση για να αντιμετωπισθεί με
αντίστοιχα εργαλεία και μεθόδους, όμως στην περίπτωση της λιμενικής-ναυτιλιακής
ασφάλειας σε ένα μη ελεγχόμενο, πληθυσμιακά
αυξανόμενο περιβάλλον, μπορεί να θεωρηθεί
ως αστοχία.
Αυτήν
την διαπίστωση έκανε και ο Lawrence, ο γνωστός Λώρενς της Αραβίας, ο οποίος αναθεωρώντας
τις θέσεις του για τον ανταρτοπόλεμο
το 1926 και λογαριασμό της εγκυκλοπαίδειας
BRITANNICA, έγραψε για το λήμμα Ανταρτοπόλεμος:
Πιστέψαμε
ότι μπορούσαμε να αποδείξουμε ότι ο
πόλεμος των ατάκτων μπορεί να διεξαχθεί
με επιστημονική ακρίβεια ...
Το μέλλον, για την
παγκόσμια κοινότητα, βρίσκεται αντιμέτωπο
με δύο σημαντικές προκλήσεις οι οποίες
με την σειρά τους θα επηρεάσουν καταλυτικά τους υφιστάμενους και νέους
λιμένες.
Η πρώτη πρόκληση
προέρχεται από την υφιστάμενη οπτική
και ερμηνεία του όρου Ασφάλεια.
Η υφιστάμενη
προσέγγιση πρέπει να αναθεωρηθεί και
προσαρμοστεί στις μελλοντικές απαιτήσεις
και προκλήσεις από ένα
περιβάλλον το οποίο θα το χαρακτηρίζουν
δύο πλήρως αντιδιαμετρικά στοιχεία.
Η
εκτεταμένη "ψηφιοποίηση" και η
εκτεταμένη "δωματιοποίηση"
Η με γοργούς ρυθμούς
εξέλιξη της τεχνολογίας και ειδικά
στους τομείς της ρομποτικής και
πληροφορικής, προσβλέπει σε βάθος χρόνου
στην κατάργηση της ανθρώπινης συμμετοχής
και παρέμβασης στην βιομηχανική παραγωγή,
τις μεταφορές και σε πληθώρα άλλων
δραστηριοτήτων για την επίτευξη των
οποίων η ανθρώπινη συμμετοχή μέχρι τώρα
κρίνεται απαραίτητη - αναντικατάστατη.
Μια τυπική αναδρομή
στην περίφημη "λίστα εξέλιξης" του
SHERIDAN, είναι αρκετή για να μας προβληματίσει
μα και να μας θέσει σε εγρήγορση για τον
νέο κόσμο τον οποίον θα κληθούμε να
βιώσουμε και αντιμετωπίσουμε.
Η ναυτιλία, με την
σειρά της, οραματίζεται και λίαν προσφάτως
πειραματίζεται με την ανάπτυξη πλοίων
τα οποία θα αντιστοιχούν στο 10 της Κλίμακος Sheridan και το οποίο σημαίνει ότι
:
Το υπολογιστικό σύστημα του πλοίου θα εκτιμά καταστάσεις και θα
λαμβάνει αποφάσεις χωρίς να μπορεί να παρέμβει ο άνθρωπος!
Πλήρης αυτονόμηση.
Ένα πλήρως
"αυτονομημένο πλοίο" απαιτεί με
την σειρά του την κατάλληλη λιμενική
υποδομή με την οποίαν
το υπολογιστικό σύστημα του πλοίου θα
μπορεί να αλληλεπιδρά με το αντίστοιχο
του λιμένα!
Η 4η Βιομηχανική
Επανάσταση, γνωστή πλέον ως INDUSTRIE 4.0
είναι πλέον σε πλήρη εξέλιξη δημιουργώντας
μια πλημμυρίδα νέων προκλήσεων για τις
οποίες το μόνο σίγουρο είναι ότι η
πλειοψηφία του παγκόσμιου πληθυσμού
αδυνατεί να αντιληφθεί , πόσο μάλλον να
υιοθετήσει.
συνεχίζεται ...
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου