Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

H μεταβλητή της "Ασφάλειας" στην επιλογή, κατασκευή και λειτουργία λιμενικών εγκαταστάσεων



Λιμένας, είναι μια επιτυχώς επιλεγμένη και καλώς προετοιμασμένη τοποθεσία η οποία προσβλέπει στα πλαίσια του τοπικού και διεθνούς εμπορικού ανταγωνισμού να πετύχει τον ελάχιστο TURN AROUND TIME για κάθε πλοίο που τον επισκέπτεται χωρίς να διακυβεύεται το SAFETY και το SECURITY του πλοίου.

To πλοίο, ώς βασικός πελάτης μιας λιμενικής περιοχής- εγκατάστασης, αναμένει εξ αυτής τον μέγιστο βαθμό εξυπηρέτησης και ασφάλειας αφού τόσο η λιμενική περιοχή/εγκατάσταση όσο και το πλοίο μπορεί να συνιστούν "στόχο" προεπιλεγμένο ή ευκαιρίας.

Ο λιμένας, πέραν της οποίας τεχνοκρατικής διάστασης και ερμηνείας μπορεί να του αποδοθεί αποτελεί επίσης πεδίο κοινωνικής δραστηριότητας, θεμιτής ή αθέμιτης καθώς και τοπίο ενδοκρατικού και διακρατικού ανταγωνισμού - σύγκρουσης.

Σε ένα άκρως ρευστό παγκόσμιο περιβάλλον του οποίου ο ανθρώπινος πληθυσμός εμφανίζει την τάση της "Παρακτιοποίησης", τόσο η κατασκευή νέων λιμενικών εγκαταστάσεων όσο και η διατήρηση - αναβάθμιση των υπαρχόντων, θα πρέπει να λαμβάνει σοβαρά υπόψη την μεταβλητή της Ασφάλειας.

Η γραμμική ερμηνεία του δίπτυχου "Απειλή- Αντιμετώπιση" μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις να έχει μια επιστημονική υπόσταση για να αντιμετωπισθεί με αντίστοιχα εργαλεία και μεθόδους, όμως στην περίπτωση της λιμενικής-ναυτιλιακής ασφάλειας σε ένα μη ελεγχόμενο, πληθυσμιακά αυξανόμενο περιβάλλον, μπορεί να θεωρηθεί ως αστοχία.

Αυτήν την διαπίστωση έκανε και ο Lawrence, ο γνωστός Λώρενς της Αραβίας, ο οποίος αναθεωρώντας τις θέσεις του για τον ανταρτοπόλεμο το 1926 και λογαριασμό της εγκυκλοπαίδειας BRITANNICA, έγραψε για το λήμμα Ανταρτοπόλεμος:

Πιστέψαμε ότι μπορούσαμε να αποδείξουμε ότι ο πόλεμος των ατάκτων μπορεί να διεξαχθεί με επιστημονική ακρίβεια ...

Το μέλλον, για την παγκόσμια κοινότητα, βρίσκεται αντιμέτωπο με δύο σημαντικές προκλήσεις οι οποίες με την σειρά τους θα επηρεάσουν καταλυτικά τους υφιστάμενους και νέους λιμένες.

Η πρώτη πρόκληση προέρχεται από την υφιστάμενη οπτική και ερμηνεία του όρου Ασφάλεια.


Η υφιστάμενη προσέγγιση πρέπει να αναθεωρηθεί και προσαρμοστεί στις μελλοντικές απαιτήσεις και προκλήσεις από ένα περιβάλλον το οποίο θα το χαρακτηρίζουν δύο πλήρως αντιδιαμετρικά στοιχεία.

Η εκτεταμένη "ψηφιοποίηση" και η εκτεταμένη "δωματιοποίηση"

Η με γοργούς ρυθμούς εξέλιξη της τεχνολογίας και ειδικά στους τομείς της ρομποτικής και πληροφορικής, προσβλέπει σε βάθος χρόνου στην κατάργηση της ανθρώπινης συμμετοχής και παρέμβασης στην βιομηχανική παραγωγή, τις μεταφορές και σε πληθώρα άλλων δραστηριοτήτων για την επίτευξη των οποίων η ανθρώπινη συμμετοχή μέχρι τώρα κρίνεται απαραίτητη - αναντικατάστατη.

Μια τυπική αναδρομή στην περίφημη "λίστα εξέλιξης" του SHERIDAN, είναι αρκετή για να μας προβληματίσει μα και να μας θέσει σε εγρήγορση για τον νέο κόσμο τον οποίον θα κληθούμε να βιώσουμε και αντιμετωπίσουμε.

Η ναυτιλία, με την σειρά της, οραματίζεται και λίαν προσφάτως πειραματίζεται με την ανάπτυξη πλοίων τα οποία θα αντιστοιχούν στο 10 της Κλίμακος Sheridan και το οποίο σημαίνει ότι :

Το υπολογιστικό σύστημα του πλοίου θα εκτιμά καταστάσεις και θα 
λαμβάνει αποφάσεις χωρίς να μπορεί να παρέμβει ο άνθρωπος!
Πλήρης αυτονόμηση.

Ένα πλήρως "αυτονομημένο πλοίο" απαιτεί με την σειρά του την κατάλληλη λιμενική υποδομή  με την οποίαν το υπολογιστικό σύστημα του πλοίου θα μπορεί να αλληλεπιδρά με το αντίστοιχο του λιμένα!


Η 4η Βιομηχανική Επανάσταση, γνωστή πλέον ως INDUSTRIE 4.0 είναι πλέον σε πλήρη εξέλιξη δημιουργώντας μια πλημμυρίδα νέων προκλήσεων για τις οποίες το μόνο σίγουρο είναι ότι η πλειοψηφία του παγκόσμιου πληθυσμού αδυνατεί να αντιληφθεί , πόσο μάλλον να υιοθετήσει.

συνεχίζεται ...



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω...

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλ...

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. ...