Μια πρωτη ανάγνωση του ...πραξικοπήματος.
Η προσέγγιση του Τουρκικού πραξικοπήματος πρεπει να γίνει με στόχευση στην διοικητική, οργανωτική και εκτελεστική δεινότητα και τρωτοτητα του Τουρκικού Κράτους.
Ή χρήση ενος τουλαχιστον αναλυτικού μοντέλου - εργαλείου για την ερμηνεία του πραξικοπήματος είναι τουλαχιστον επιβεβλημένη!
Όπως γίνεται αντιληπτό η μελέτη του θέματος είναι συνεχής και το μοντελο πρεπει να ενημερώνεται συχνά πυκνά για να μπορεσει εν τέλει να οδηγηθεί σε ενα συνοπτικό συμπέρασμα το οποίο θα ερμηνεύει τους λόγους που οδήγησαν στο πραξικόπημα.
Την ίδια στιγμη η μελέτη και το τελικο συμπέρασμα θα βοηθήσουν στον εντοπισμό κενών και αδυναμιών για την μη επανάληψη παρόμοιων περιστατικών σε βάθος χρονου και απο τις ίδιες τουλαχιστον γενεσιουργές αιτίες!
Ως αρχή ,θέτουμε στο κεντρο του μοντέλου το τουρκικό κράτος και ως βασικούς κλώνους, τους:
Τουρκικός στρατός
Τουρκική κοινωνία
Διεθνείς σχέσεις και περιβάλλον
Οικονομία
Απο τους βασικούς αυτους κλώνους μπορούμε φυσικά να δημιουργήσουμε υποπεδία μελέτης και έρευνας τα οποία μπορούν να επεκταθούν σε βάθος χρόνου ο οποίος να προσεγγίζει το δυνατόν την γενεσιουργό περίοδο.
Χρυσός Κανόνας:
Η συνεχής παρακολούθηση των αναφορών σε γενικό και ειδικό γραπτό και ηλεκτρονικό τυπο είναι εξαιρετικής σημασίας χωρίς όμως να προσκολλάται επ αυτου ο αναλυτής.
Όπως γίνεται αντιληπτό, η σύνταξη οριστικού συμπεράσματος είναι χρονοβόρος και απαιτεί υπομονή.
Προς το παρόν, αρεσκομεθα στην συλλογή στοιχειων απο πληθώρα πηγών .....
Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1. Παροτρύνω-παρακινώ 2. Διατάζω –παραγγέλλω 3. Ζητώ-αξιώνω 4. Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού; στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ και στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω...
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου